Eerste dagen in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolein & Ton - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolein & Ton - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Australie

Door: marjoleinenton

Blijf op de hoogte en volg Marjolein & Ton

24 April 2012 | Australië, Sydney

Donderdag eindelijk vertrokken. Perfecte vlucht gehad met Emirates. We hadden geluk doordat we voortdurend 3 plaatsen met z'n tweeen hadden. Via Dubai met een overstap in Bangkok kwamen we zaterdagochtend aan in Sydney. Met de trein naar Kings Cross waar ons 'hotel' is. We konden nog niet inchecken (hoewel we heel veel behoefte hadden aan een lekkere douche...) en zijn naar Hyde Park gelopen. Een heel leuk en vriendelijke plek om te zijn. Prima weer op zaterdag, ongeveer 20 graden. Toen een lekkere douche genomen en een beetje geslapen. Vervolgens even pinnen en wat eten, althans dat was het plan. Bleek dat bijna geen enkele ATM onze Rabobank pas slikte, uiteindelijk hebben we er een gevonden (AZN) waarmee het wel lukt.
Zondag hebben we een hop on - hop off bus genomen die ons langs alle highlites bracht. We zijn naar de fishmarket geweest, onze ogen uitgekeken en lekker gegeten. Daarna nog naar Darling Harbour waar we hebben rondgelopen en de Chinese Gardens bezocht hebben. Maandag was het weer wat minder (het regende wat) en we zijn begonnen in The Australian Museum. Daar hadden ze een tentoonstelling "how to survive Australia" en we hebben alle enge beesten gezien. We zijn gewaarschuwd... Verder hebben we nog wat door het centrum gelopen. 's-Avonds "mad-pizza" gegeten, heerlijk.
Vandaag (dinsdag) zijn we naar Circular Quay gelopen en de veerboot naar Manly genomen. Dit tochtje staat overal als tip, en terecht! Onder een stralend zonnetje een prachtig boottochtje langs het Operahouse en de Harbour bridge gemaakt en na 25 minuten aangekomoen op Manly. Daar zijn we naar het strand gegaan waar volop gesurft werd. Na de terugtocht via het Operahouse naar de botanische tuinen geweest, waar we een paar uur hebben rondgelopen. Waanzinnig mooi. Vervolgens heerlijke sushi gegeten en een paar lekkere biertjes op. Uitgevonden dat als je hier in een backpakker hotel/hostel zit de prijzen aanzienlijk vriendelijker zijn. Komen wij weer achter op de laatste dag hier...
Morgen gaan we de camper ophalen. Leuk! Zoals we nu bedacht hebben gaan we eerst naar de Blue Mountains die hier vlak bij Sydney liggen.
Foto's komen de volgende keer..

• 24 April 2012 - 14:43

Carla:

Goed te lezen dat alles goed gaat. Xxx

• 24 April 2012 - 18:15

Lena En Willem:

hartstikke leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Dan zijn we een beetje dichtbij jullie. liefs ma en pa

• 24 April 2012 - 21:24

Brigitte En Eline:

Al veel gedaan in de eerste dagen. Klinkt helemaal top. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Have fun !!!

• 26 April 2012 - 06:39

Lars:

Leuk om te lezen!! Verwacht idd wel foto's binnenkort hoor! Love Jullie!

• 26 April 2012 - 07:13

Carla Wols:

hoi Marjolein, heb net je verslag gelezen hihi leuk hoor, ja Bert is daar ook allemaal geweest 3 jaar geleden zijn broer woont daar, vlakbij Sydney
    en Bert zijn neefje (29) die komt 22 Mei met zijn vrouw voor 6 weken naar Europa ze komen dan ook de eerste week bij ons logeren!!

een hele fijne vakantie met je vriend en geniet er maar lekker van!!! Xx

• 26 April 2012 - 07:50

Astrid:

Ow wat klinkt dit heerlijk Mar! Ik wens jullie enorm veel plezier en zal deze site in de gaten houden. Wil je wat kaketoes voor me meenemen? hahahahaha!

• 27 April 2012 - 07:04

Mirjana:

Wouw!
    En wat zit je ver, joh!
    Zo te zien gaat jou verhaal heel wat megabytes kosten. Jullie hebben nu al heel veel meegemaakt. Maar hou ons vooral op de hoogte.
    Ik zie jullie zo in de camper,lekker tuffen door de wilde streken.
    We verwachten veel spannende actiefoto's met o.a. de krokodillen, hagedissen, slangen..
    En hier? Ja. Hier is het vooral nat.
    Je hoef het niet te missen.
    Jullie Smurf maakt het goed en wordt verzorgd.

xxx Mirjana

• 01 Mei 2012 - 13:44

Albert:

Hallo Ton,
    Leuk dat ik mag meegenieten :-).
    Een aantal jaar geleden hier ook geweest, ook Manly, ook Darling Harbour. Er komen herinneringen terug.
    Groetjes, Albert